Fox News Hit With Lawsuit Over Retracted Seth Rich Story

Fox News Hit With Lawsuit Over Retracted Seth Rich Story

Fox News says claims laid out in a lawsuit alleging that it published a story about a murdered DNC staffer in an attempt to detract from the Russian investigation are "completely erroneous". This alleged libel by Fox News, according to the lawsuit, was due to the joint efforts of Butowsky, who funded Wheeler's investigation, and the White House, who allegedly wanted the story of Russian hacking to go away. Rich was killed in Washington past year, his unsolved death sparking a right wing conspiracy theory that it was rich who leaked tens of thousands of DNC e-mails to wikileaks.

However, Wheeler's lawsuit alleges that the Fox reporter behind the story, Malia Zimmerman, fabricated these quotes in her story.

Cuomo, confused, tried to get to the bottom of Butowsky's claims, particularly questioning if President Donald Trump reading a draft of the FoxNews.com article in question was a joke.

Two days before fox aired the story, the investigator claims the donor left him this voicemail saying the white house was on board with the story.

Sprint Surprises with Profit, Says a Deal May Be Coming Soon
Sprint has added 88,000 postpaid phone connections in the quarter, its eighth consecutive quarter of net additions. Quarterly revenues totaled $8.16 billion, compared with revenues of $8.01 billion in the first quarter of 2016.

A former Hawaii journalist is at the center of a growing firestorm over a Fox News story about Democratic leaks and an unsolved killing.

Fox removed the story from its website a week after it was published. Now, this story is confusing and includes a lot of conflicting statements. In his lawsuit, he included a text from Butowsky that seemed to confirm the White House was involved with the publication of the story.

Wheeler said that he was falsely quoted in the article published May 16 as stating that his investigation found "some degree of email exchange between Seth Rich and WikiLeaks" and that his investigation showed "someone within the D.C. government, Democratic National Committee or Clinton team is blocking the murder investigation from going forward". "It's now all up to you. but don't feel the pressure". The lawsuit, filed in the Southern District of NY, alleges Butowsky and Zimmerman kept in regular contact with Trump administration officials on the story, and that President Donald Trump himself read the article before it was published.

As Yahoo reports, lawyers for Wheeler want Spicer and Trump to be deposed as part of the lawsuit.

Meet the next two prime ministers of Pakistan
Mr Sharif said he tried his best to put Pakistan on the path of progress but was unfairly penalised with his disqualification . Shahid Khaqan Abbasi to be appointed as the interim prime minister.

Butowsky took the interview in an attempt to clear his name from the allegations in the explosive lawsuit, but the more information he offered, the more byzantine and confusing the case became. Wigdor said this would include the president and Spicer.

White House press secretary Sarah Huckabee Sanders said Tuesday that Trump had "no knowledge" of the Fox story, and called it "completely untrue" that the White House helped develop it. Spicer admitted to a brief meeting but also denied any White House role, The Washington Post reported. He asked for a 10 minute meeting, with no specified topic, to catch up and said he would be bringing along a contributor to Fox News.

"A reporter making up quotes is a very serious allegation and I don't think it matches the sort of reporter she was in Hawaii", Moore said. "I [was] being told, 'you will ask this, you will cover this.' For instance, after the gas attack in Syria - that awful sarin gas attack - I was asked to put questions to the White House that framed the issue in such a way that made it seem like the attack didn't happen - that it was staged".

E-cigarettes may help smokers quit after all
More than 70 percent of those who quit smoking recently were successful, but they used e-cigs daily to prevent a relapse. Zhu added that a national tobacco control campaign that began airing in 2012 probably also helped boost quit rates.

Related Articles